Ignalinos rajono savivaldybės viešoji biblioteka plečia bendradarbiavimo geografiją

Ignalinos rajono savivaldybės viešoji biblioteka kartu su Šmarje pri Jelšah biblioteka Slovėnijoje ir Prachaticės miesto biblioteka Čekijos respublikoje 2021 metų kovo mėnesį pradeda ERASMUS+ tarptautinio projekto „Legendų ir liaudies pasakų svarba socialiniam suaugusiųjų besimokančiųjų reaktyvavimui ir „Covid-19“ pasekmių įveikimui“ veiklas. Šio projekto asocijuotas partneris Lietuvos savivaldybių viešųjų bibliotekų asociacija, kuri prisidės, pristatant ir platinant projekto rezultatus bei rekomendacijas bibliotekininkams.

2020 metų pavasarį Covid-19 pandemijai pristabdžius pasaulį, buvo sunku prisitaikyti prie naujos situacijos. Viena iš pagrindinių priemonių viruso plitimo sustabdymui buvo saviizoliacija arba privalomas karantinas. Žmonės, iš prigimties socialinės būtybės, buvo priversti socialiai atsiriboti nuo kitų žmonių.

Bibliotekos iškart pajuto pandemijos pasėkmes. Sumažėjo vartotojų skaičius, buvo atšaukti renginiai, įskaitant visą edukacinę veiklą.

Su nauja situacija bibliotekos kuo puikiausiai susidorojo, judėdamos  nuo visiško užrakinimo iki bent dalies turinio perkėlimo į internetą. Tuo pačiu tapo aišku, kad bibliotekininkai neturi pakankamai žinių daugelyje sričių, pradedant skaitmeninio turinio kūrimu ir baigiant psichosocialiniais įgūdžiais dirbant su vyresnio amžiaus žmonėmis.

Projekto partnerės – viešosios bibliotekos iš trijų šalių – sutarė, kokių žinių turėtų suteikti savo darbuotojams ateities iššūkiams nugalėti: psichosocialinės paramos sau ir kitiems įgūdžiai, skaitmeninio turinio kūrimo ir pasakojimo įgūdžių tobulinimas, siekiant palaikyti gerą nuotaiką, išlikti kūrybišku ir perduoti nematerialųjį paveldą bendruomenėje.

Pagrindinis šios partnerystės prioritetas yra būtinų įgūdžių, socialinės įtraukties ir kūrybiškumo ugdymas per meną. Visa tai pasieksime projekto veiklomis ir skatindami aktyvų pilietiškumą.

Projekto veiklomis  siekiama:

– Pagerinti suaugusiųjų besimokančiųjų skaitmeninės medios naudojimo įgūdžius.

– Išmokyti suaugusiųjų besimokančiųjų mentorius naudoti skaitmenines priemones ir platformas, organizuojant virtualius susitikimus, fiksuojant  įvykius, reklamuojant veiklą ir keičiantis istorijomis mokymosi procese.

– Išplėsti ir vystyti mentorių ir kitų darbuotojų, kurie remia suaugusius besimokančiuosius, psichosocialinių įgūdžių  kompetencijas.

– Išmokyti suaugusiuosius besimokančiuosius kūrybinių meno formų ir skatinti juos išsaugoti nematerialųjį kultūros paveldą pasakojant.

– Įgalinti mentorius naudoti skirtingas pasakojimo technikas dirbant su suaugusiais besimokančiaisiais.

Be žinių ir įgūdžių minėtose srityse tobulinimo ir pagyvenusių bendruomenės narių aktyvinimo, projektas duos apčiuopiamų rezultatų. Bus išleista brošiūra su devyniomis liaudies pasakomis (po tris iš kiekvienos šalies partnerės), kuri bus iliustruota vyresnių nei 65 metų dalyvių iliustracijomis, atrinktomis paskelbus viešą kvietimą. Be to, iš šių atrinktų iliustracijų bus parengta keliaujanti paroda, ji bus pristatyta kiekvienoje iš dalyvaujančių bibliotekų.

Bus įrašyti devyni trumpi vaizdo įrašai (po tris iš kiekvienos šalies), kuriuose suaugusieji besimokantieji pasakos liaudies pasakas, naudodami išmoktas pasakojimo technikas. Vaizdo įrašai bus paskelbti partnerių bibliotekų „Youtube“ kanaluose ir platinami per jų socialinės žiniasklaidos kanalus. Visi šio projekto leidiniai bus prieinami el. formatu partnerių tinklalapiuose. Visi šios strateginės partnerystės dalyviai gaus pažymėjimus, kuriuose nurodomi mokymosi rezultatai.

Šiuo projektu norime atkreipti dėmesį:

– į pagalbą vyresniems mūsų bendruomenių nariams ir  suaugusiems besimokantiesiems, kovojantiems  su vienišumu saviizoliacijos metu. Jiems gali padėti įgūdžiai, išmokti šiame projekte,

– vietos ir nacionalinės valdžios dėmesį į svarbų kultūros institucijų vaidmenį nacionaliniu ir vietos lygiu šiuo nelengvu metu.

Vida Sekonienė
Direktoriaus pavaduotoja, projekto „Stories make life better“ vadovė